Odzież reklamowa a tożsamość firmy

Odzież reklamowa

Odzież reklamowa

Wizerunek i tożsamość firmy, to dwa podstawowe elementy, o które powinien dbać każdy właściciel i zarządca przedsiębiorstwa. Bez względu na jego wielkość, branżę i rodzaj klientów, prowadzenie skutecznych działań marketingowych jest obowiązkiem każdego biznesmena. Od tego, jak zostanie wypromowana firma zależy jej pozycja na rynku, wielkość zagrożenia konkurencją, liczba potencjalnych klientów, a więc również wysokość osiąganych obrotów i zysków. Firmy, które decydują się na odstąpienie od działań promocyjnych zwykle nie są zbyt popularne w branżowym środowisku, a ich oferta jest zdecydowanie mniej znana, aniżeli tych firm, które działalność marketingową stawiają na pierwszym miejscu.

Wizerunek a tożsamość firmy

Wizerunek i tożsamość firmy są dwoma naprzemiennie używanymi sformułowaniami. Tymczasem między nimi istnieje bardzo duża różnica. Wizerunek firmy to inaczej opinia, jaka funkcjonuje o firmie w jej otoczeniu, czyli wśród klientów, konkurentów i partnerów biznesowych. Tożsamość firmy to jej marka, rozpoznawalność znaku graficznego (logo) i możliwość kojarzenia firmy z charakterystycznymi jej cechami.

Obydwa powyższe czynniki stanowią podstawę prawidłowego funkcjonowania firmy, budowania jej renomy i osiągania zakładanych celów biznesowych. Na tworzenie pozytywnego wizerunku i tożsamości przedsiębiorstwa zdecydowany wpływ wywierają prowadzone przez nie przedsięwzięcia marketingowe. Mogą to być zarówno klasyczne gadżety promocyjne (odzież reklamowa z nadrukiem logo, długopisy firmowe, personalizowane kalendarze) a także licznie reklamy emitowane w środkach masowego przekazu.

Jakie gadżety reklamowe poprawią wizerunek firmy?

Odpowiadając na zadane powyżej pytanie, warto zwrócić uwagę, że promujący się przedsiębiorca chce uzyskać w otoczeniu opinię prawdziwego profesjonalisty oferującego tylko wysokiej klasy produkty, których jakość jest zdecydowanie wyższa, aniżeli jakość produktów firm konkurencyjnych. Stąd promujące przedsiębiorstwo gadżety powinny być odzwierciedleniem jego oferty. Przykładowa odzież reklamowa powinna być więc uszyta z dobrej jakości tkaniny lub dzianiny, winna nawiązywać do najnowszych trendów mody, a także do zapotrzebowania potencjalnych klientów.

Oprócz wizerunku, wspomniana odzież reklamowa tworzy również tożsamość firmy. W tym celu powinna zawierać personalizowany nadruk nazwy firmy lub jej logo.