Młodzieżowa odzież reklamowa
Gadżety reklamowe są ostatnio w powszechnym użyciu wśród podmiotów zajmujących się marketingiem. Skuteczność różnego rodzaju działań reklamowych zależy w dużej mierze od dostosowania ich do wieku, zainteresowań oraz potrzeb odbiorcy. Z tego powodu wspomniane gadżety podzielone są często na grupy, adekwatne do kategorii odbiorcy, do którego ma trafić konkretna reklama. Jako przykład podać można odzież. Jak nigdzie indziej, wyraźny jest tutaj podział ze względu na wiek, płeć oraz upodobania odbiorców.
Odzież zaś bardzo często wykorzystywana jest w reklamach, nie tylko w ramach działań marketingowych mających propagować samą odzież, ale także jako wsparcie reklamy innych produktów lub usług. Odzież reklamowa, jak wspomniano, przeznaczona jest dla różnych grup wiekowych, w tym m. in. dla młodzieży. W tej kategorii klientów odzież odznacza się bardzo dużym naciskiem na efektowność kroju oraz nadruków umieszczonych na poszczególnych elementach.
W jaki sposób odzież reklamowa dla młodzieży jest promowana? W zależności, czy reklama dotyczy stricte odzieży, czy też jest to jedynie wsparcie dla innego rodzaju produktów, sposoby na to mogą być bardzo różne. Największym stopniem masowości odznacza się oczywiście reklama telewizyjna, gdzie odzież może być prezentowana, jako oferta sama w sobie, lub wspierać reklamę innego rodzaju, przez dodawanie atrakcyjności osobie w tej reklamie występującej. W obu przypadkach oczywiście wszystkie widoczne elementy odzieży powinny być dopasowane do docelowej grupy odbiorców, czyli w tym przypadku do młodzieży. Podając konkretny przykład, można wymienić reklamę sieci telefonii komórkowej. Osoby występujące w takich reklamach, emitowanych w telewizji, powinny być atrakcyjnie ubrane, ponieważ przyciąga to uwagę widza.
Jeśli jednak wspomniana odzież reklamowa przeznaczona dla młodzieży jest sama w sobie przedmiotem działań marketingowych, jej prezentacja może odbywać się nie tylko za pomocą środków masowego przekazu, ale także na miejskich bilboardach lub plakatach, w kolorowych czasopismach, a także na wystawach sklepowych. Wszystko zależy od przewidywanego zasięgu działań marketingowych.